lördag 12 november 2011

En effektiv dag

Idag har vi faktiskt fått en hel del gjort, för en gångs skull. Dammsugarpåsen på centraldammsugare är äntligen bytt och luftfiltret är sanerat från 10 kg damm och skit som hade fastnat efter som påsen hade släppt från fästet. Bäddmadrassskydden är tvättade. Smothie-glassar till Elsa gjordes. Den trasiga lamp-/dimmerknappen i vardagsrummet byttes ut med hjälp av en elkunnig granne och då plockades ÄNTLIGEN den fula spotbelysningen ner också. YES! Och en annan lampa kom upp efter tappert letande efter jordade takkontakter. Mannen bytte däck på min bil, jag slapp den här gången också eftersom han tyckte att det var onödigt att riskera att min rygg blir sämre igen. (Hmmm, undrar om man ska sätta det i system...?) Och så påbörjade Elsa och jag ett tomtelandskap, något mamma och jag gjorde när jag var liten. Tänkte börja fasa in julen så smått nu, för ett tu tre så är det julafton och sedan är allt det mysiga över. Det är ju tiden innan julafton som är bäst.

Elsa laddar med tomtegröt. Två gånger denna dag...
 Sedan hade vi lite grädde i kylen som höllt på att förgås,så då gjorde vi chokladkola. Också julrelaterat, av någon outgrundlig anledning. Det är ju såååå gott.


Inga kommentarer: