söndag 27 november 2011

Berit

Berit heter stormen som vill slita bort vårt hus från marken just nu. Jag gillar inte Berit, det kände jag redan när de sa att hon var på väg. Man är så liten på jorden när vädrets makter dundrar på. Elsa var lite rädd när hon skulle sova ikväll, hon tyckte att det lät som åska. Jag kunde bara trösta med att säga att det inte var åska och att jag var hos henne. Själv är jag livrädd när det blåser. Det stressar mig som bara den. Då är det jobbigt att vara den som ska vara vuxen och trygg. Men hon somnade till slut. Utan napp för 3:e kvällen i rad. "Mamma, ikväll ska jag somna utan napp!" sa hon redan i eftermiddags. Så stolt. Igår hade papsen köpt klistermärken åt henne när han kom hem för att hon är så duktig. Och imorgon bitti sitter det 4 guldstjärnor i taket över sängen.

Inga kommentarer: