lördag 19 november 2011

Elsa ritar

Elsas färdigheter inom ritning har plötsligt nått oanade höjder (tycker man ju som mamma så klart...). Från att ha ritat lite färgglada streck på ett papper hände det plötsligt något. Hon började göra små "öar" på pappret.

Sedan kom plötsligt det här självporträttet.

Här har hon ritat sol och regn.

Farmor till vänster och farfar med trumma på magen till höger.


Men den i särklass mest imponerande teckningen ritade hon i bilen på väg in till stan i söndags. "Mamma! Jag har ritat en kanin!" sa hon stolt, skrattande glad och lite överraskad när vi stannade. När jag tittar får jag se detta:
Var ju tvungen att köpa en ram på direkten och rama in den. Morfar fick den i fars dags-present. Fast hon ser inte kaninen som jag ser den. Jag såg att den hade två armar och ben, men det var det inte för "benen" var tänder och "armarna" var kinder. Den är bara så fantastisk.

Inga kommentarer: