torsdag 1 september 2011

Tentatrött

Imorgon är det tentan from hell - växtskydd. Ett ämne som är jätteintressant egentligen och som jag vet att jag kommer att få tusen frågor om framöver. Men det är så mycket på en gång och så svårt med alla svampar hit och dit. Vissa svampar är egentligen inte svampar, men de kallas ändå för svampar... Lagom rörigt. Just nu känns det som om jag inte kan någonting och det lilla jag kan blandar jag ihop. Hittills har jag klarat alla tentor utan problem, men som det känns just nu kommer jag att bryta den trenden imorgon. Inte hela världen, men såååå drygt att behöva plugga ännu mer på detta. Och frågan är om omtentan blir om 7 veckor, eftersom vi ska ut på 7 veckors praktik. Då har man ju glömt allting och får börja om från början... För jag tänker INTE plugga under praktiken. Vi haft 4 tentor på 5 veckor, det räcker liksom nu. Och allt är korvstoppning, in genom ena örat och ut genom det andra. Det mesta glömmer man igen. Helt värdelöst. Optimal studieform - NOT! Omitiverad? Nå´t så in i ...... När det kändes som tyngst efter ett antal timmars råplugg gick jag ut och började slakta grannens häck. Kan kanske låta drastiskt, men jag har hans tillåtelse. Helt underbart att få slita och släpa och svettas. Huvudvärken försvann direkt. Hoppas att det blir lika bra på praktiken. 3 veckors markbyggnad på Mark och trädgård och 4 veckors park på Ostkustens trädgårdsservice. Spännande.