måndag 19 september 2011

Ibland räcker tiden till

Jag fattar inte. För det mesta hinner jag inte göra någonting vettigt när jag kommer hem från skola/praktik. Det blir mest äta, natta Elsa och kanske sitta vid datorn en stund. Men idag har jag hunnit med en massa, känns det som. Jocke och Elsa mötte upp mig på Bauhaus vid 16-tiden för vi skulle leta efter klinkers till källaren (som så klart var slut på centrallagret...). Sedan lämnade vi Elsa hos mormor och morfar för hon skulle sova över där och därefter kollade vi klinkers på två ställen till. Hämtade pizza på hemvägen som slukades i stort sett hel, kändes det som. Efter det åkte J på övning och jag staplade och högg ved i vedbon, plockade en stor blombukett (innan frosten tar dem) och duschade. När jag var klar med detta var klockan bara lite efter 20!!! Så då hann man ju sitta och skriva praktik-dagbok och en massa annat skoj på datorn också. Varför kan inte varje kväll vara så effektiv?

Fast just nu är jag brutalt trött. Stenläggning OCH vedstapling/huggning på en och samma dag kanske är att överdriva lite för en som inte är så van. Vi bar ca 6 ton sten tillsammans idag. Och imorgon ska vi mura...

Inga kommentarer: