torsdag 29 september 2011

Misärveckor

Vilka härliga veckor det har varit. Först var Elsa sjuk, sedan fick mannen feber och ont i underarmar, biceps och insidan av låren (?) och sedan lyckades jag skaffa mig en rejäl låsning i ryggen efter plattläggning, grävning och trädbeskärning. Kunde inte ta mig ur sängen själv i söndags. Har varit hos sjukgymnasten 3 gånger den här veckan. Första gången han knakade ut ryggen på mig sa han att det lät ungefär  som ett paket knäckebröd, när han tryckte. Nu känns det äntligen bättre, men det är inte helt hundra än. Och att stå med ett skyffeljärn och rensa ogräs i grusgångar och rabatter kanske inte är världens bästa medicn. Dessutom är det dödens tråkigt. Är inte längre ledsen över att jag missade de två första dagarna på praktiken. Men det är i alla fall härligt att få vara utomhus när det är så underbart väder som det har varit idag. Och härligt att få se Kalmar på nära håll. Man glömmer liksom titta på sin vackra stad annars för man har alltid så bråttom när man är där och ska handla.

Inga kommentarer: