torsdag 15 september 2011

Färgläggartjejen

Igår var jag hemma med sjuklingen. Vi hade en väldigt mysig dag. Vi hann med både lek, matlagning (Elsa gjorde sin egen morotssoppa), bakning av goda chokladkakor och lite konstnärliga aktiviteter. Vi satte oss och ritade lite, jag försökte anstränga mig att rita bra, något jag var ganska duktig på förr, men tyvärr har den förmågan fått förfalla de senaste åren. Nu för tiden får jag panik när jag ska rita något, prestationsångest direkt. Vi har haft några rituppgifter i skolan, där vi bl a skulle rita en översiktsplan över en trädgård till en barnfamilj, samt en solrabatt och en skuggrabatt. Som jag slet och så missnöjd jag blev med de dumma rabatterna. Men sen fick jag bra feedback på uppgifterna av lärarna. Då kändes det lite bättre. Elsa har redan samma dumma åkomma som jag, hon vågar inte ens försöka färglägga ibland för att hon inte vill måla utanför linjerna. Så var det igår. Jag ritade en prinsessa som hon ville färglägga, men först vägrade hon. Jag målade håret och några smådetaljer och sedan skötte hon resten. Och som hon målade. Så noggrann och tålmodig.
Snart färdig.

Sååå nöjd.


"Den ska pappa få!"

Jag hittade en lär-dig-teckna-disneyfigurer-bok bland alla mina hobbyböcker. Funkade hyfsat att rita Musse och Kalle. Prinsessorna vågade jag inte ens försöka mig på... Behöver öva mer.

1 kommentar:

Marielle sa...

Oj vad duktig hon är Elsa!! Sådär fint kan verkligen inte Miranda färglägga!! Och vad duktig du är! Snygga Musse och Kalle! Du, jag har en fråga till dig. Skulle du vara intresserad av att beskära vårt gamla äppelträd?