söndag 11 september 2011

Grannens häck

Grannen mitt emot oss har en avenbokshäck som har fått växa fritt de senaste åren eftersom han inte är särskilt intresserad av trädgårdsarbete plus att några irriterade grannar hade skällt på honom om häcken, vilket gjorde att han på pin tji vägrade klippa häcken. Jag erbjöd mig att i utbildningssyfte ta ner häcken åt honom utan kostnad, eftersom jag vill veta vad som händer om man kapar en så vildvuxen avenbokshäck.



Ursprungsläge

Vår infart är till vänster innan lyktstolpen.Ni kanske förstår problemet för de som skulle ut från utfarterna som ligger bakom fotografen.

Efter en hel del slit var det klart. Elsa hjälpte till med det sista.


En viss skillnad.
Ska bli spännande att se hur den tar sig till nästa år. Blir det inte bra får jag väl ta till motorsågen när man får körkort för det. Grannen bryr sig inte. Men jag gör.