tisdag 1 februari 2011

Ännu en dag...

... i förkylningens tecken. Snorar som bara den och nyser som en tok. Tur att man inte nyser som Elsa, för tvi vale vad det är vedervärdigt utan att gå in på detaljer. Har varit hemma och pluggat idag, vet inte om det hjälper för jag känner mig mest förvirrad. Intressant att följa klassen på Facebook, det är inte bara jag som är uppgiven. Men oftast brukar det vara de som gnäller mest och oroar sig som klarar sig bra på proven sen, jag är ju själv en av dem. Det är svårt att motivera sig till att plugga saker på extrem detaljnivå, för jag har svårt att tänka mig att jag kommer att ha användning av det sedan. Som citronsyracykeln och andningskedjan och Calvincykeln mm. Det räcker väl att veta att de finns...

Passade på att storsota pelletspannan i en av alla pauser, slängde i en laddning med tvätt i maskinen och försökte uppgivet få skrivaren att fungera utan resultat.

Sedan hämtade jag Elsa från dagis och hon var såååå duktig hela eftermiddagen. Vi var på Allans och handlade lite. Elsa tiggde ingenting, förutom den obligatoriska bananen, men Kanin däremot skulle ha en massa saker. Tvättmedel t ex, för han skulle tvätta sina katter... Sedan behövde han nudlar, tomater och en liten alla-hjärtans-dag-nalle. Han fick tomaterna, för det behövde vi ändå. När vi kom hem hjälpte hon mig att fixa tändved och sedan snaggade vi mina skruttiga vinterförvarade pelargoner och så hjälpte hon mig att hänga tvätten. Sen blev hon "jättetrött" (med ynklig röst), vilket antingen betyder att hon vill ha nappen eller att hon vill titta på TV/dator. Så då blev det en välförtjänt Bumbibjörns-paus.

Så eftermiddagen har varit supermysig. Hoppas att kvällen fortsätter i samma anda, för i morgon kommer det inte att vara lika kul. Tenta på morgonen och sedan intar jag sista måltiden (i flytande form) vid lunch, sen får jag inte äta eller dricka förrän kl fyra, då det är dags för 4-liter mardröm. Brrrrr.

Inga kommentarer: