tisdag 22 februari 2011

Ny antibiotikakur

Idag har Elsa och jag trotsat snön och begett oss in i de djupa skogarna i Tuthult för att hälsa på en klasskompis. Kul att äntligen få se stället efter att ha hört så mycket om det innan. Tyvärr så hade Elsa så himla ont när hon skulle kissa, så jag fick ringa vårdcentralen IGEN (J och Elsa var där igår...) och vi fick en tid 14.15. Nu visade provet (som Elsa var så himla duktig med när vi kom dit) att hon hade urinvägsinfektion, det såg de inte igår, troligtvis pga att jag dumt nog hade stoppat i henne medicin i panik över att det skulle bli som förra gången. Nu blev det ju ändå som förra gången. Så nu har hon fått antibiotika, men det tar ju ett tag innan det hjälper och det är så hemskt varje gång hon ska kissa. Hon skriker rakt ut och gråter, den lilla stackaren. Det är inte rättvist att hon ska behöva gå igenom all den här skiten. Nu får det vara nog!

Eftersom hon var så himla duktig hos doktorn fick hon välja en leksak eller godis i affären efteråt. Hon valde godis... så oväntat... En påse med hederlig Bridgeblandning blev det, eftersom hon insisterade på att godiset skulle vara i en prasslig påse (Werthers och vingummin gick jag inte med på). Har nog inte ätit Bridgeblandning sedan Cloetta köpte upp Candelia i Kalmar (Chokláan) och la ner den, det var min bittra protest.

1 kommentar:

Tessan sa...

Bridgeblandning ger ju vuxenpoäng! Elsa är en mogen tjej. ;)
Här blev det lösgodis - vi stannade i Konsum för att köpa mjölk men jag var inte så svårövertalad när Stella pekade på godiset...