lördag 5 februari 2011

En sådär dag...

...har det varit idag. Har fortfarande ont. Ringde till sjukvårdsupplysningen, men kände mig mest dumförklarad när jag först pratade med en person som "trodde" att det kunde bero på luft i magen och att man "nog" kunde avvakta en dag till. Han kändes inte helt övertygande. Sedan ringde de upp en gång till när jag var ute och jagade saker som höllt på att blåsa iväg och sedan en tredje gång. Då fick jag prata med en kvinna som fick mig att känna mig som om jag var helt dum. "Ja, du måste ju förstå att det kan bli så här efter ett sådant ingrepp." Ja, det kan jag väl förstå, men när de säger på kirurgen att man ska ringa om man har ont efter ett par dagar så tror man ju att något är fel!!! Jag är inte den som ringer till läkaren i onödan, det ska mycket till för att jag ska göra det. Jag har ingen feber och ingen blod i avföringen, så då är det väl inget fel på min mage som stundtals gör så ont att jag knappt kan gå rakt. De frågade inte ens om var smärtan sitter eller hur det känns. Men för all del, jag väntar väl då, det kanske går över så slipper jag prata med dem en gång till.

Inga kommentarer: