måndag 7 februari 2011

Livet går vidare...

... och nu börjar magen ordna till sig igen. Inte helt ok än, men avsevärt mycket bättre än vad det var i helgen.

I söndags var Jeanette och Lilly och hälsade på. Som vanligt känner man att det går alltför långt mellan gångerna man ses. Sist jag träffade Lilly kunde hon åla sig fram på golvet, nu kryper hon och ställer sig upp. Nästa gång springer hon väl... Det var mysigt med sällskap och Elsa tyckte att det var kul att bli jagad av Lilly. Vid lunchen tittade Elsa storögt på när Lilly satte tallriken upp och ned på sitt huvud. Båda de små damerna var ganska trötta och när det var dags för Lilly och Jeanette att åka hem slocknade Lilly i famnen på mig när vi krängde på henne overallen. Elsa låg halvdäckad uppe i soffan en stund. Hon verkade ovanligt trött även senare och pratade om att hon ville gå och lägga sig (det händer inte ofta). Visserligen har hon ögoninflammation i båda ögonen, så hon ser helt förstörd ut, men när jag kollade tempen innan läggningen visade det sig att hon hade 38,4 i feber. Suck. Så nu blir det ännu en sjukvecka.

Kvällen har ägnats åt att ladda upp ett par hundra foton på nätet som ska framkallas, är dock inte klar än... Under tiden passade jag på att röja av i köket där mannen hade lämnat ett berg av dagens disk och en full diskmaskin (visserligen med ren disk). Till hans försvar får jag väl skriva att han ju faktiskt hade lagat middagen och fyllt på pellets och vikt tvätt. Fast det hjälpte ju inte mig, det var lika tråkigt att diska ändå...

Imorgon blir det till att vara hemma med lilla skruttan eftersom J ska iväg vara iväg hela dagen.

1 kommentar:

Althea sa...

Ja det var verkligen länge sen vi sågs sist, går alldeles för lång tid mellan gångerna. Tack för att vi fick komma! Kram