söndag 11 juli 2010

Underbara värme

Idag har jag och Elsa varit på Öland hos mina föräldrar. J hade jouren och fick stanna hemma. Det har varit brutalt varmt nu i 3 dagar och det svalkar ju knappt att bada i 25-gradigt vatten. Men jag tänker baske mig inte klaga på värmen, inte än i alla fall, även om man är på god väg ibland. Jag hatade kylan i våras och det känns som det är knappt en vecka sedan långkalsongerna åkte av. Största invändningen jag har mot värmen är att det är så jobbigt för Elsa.

Det är så underbart att det kan bli så här varmt här där det var så kallt för ett par veckor sedan. Igår kväll var J:s syster här och käkade och vi satt ute till klockan var efter tolv i den tropiska natten. Det har inte hänt sedan vi flyttade hit. Helt magiskt var det att sitta där ute i den härliga Lindblomsdoften och bara njuta.

Inga kommentarer: