lördag 24 juli 2010

Storm och rusk

Stormen viner utanför och jag har plötsligt fått tid att sortera och flytta alla foton som ligger och dräller i datorn. Detta skulle kunna vara den 24 november, med tanke på vädret, men det är den 24 juli. Det regnar och blåser så man blir mörkrädd. Mina stackars växter i trädgården ligger slickade längs marken och håller andan och snart kan vi nog anlägga en damm, tror jag, med tanke på allt vatten som rasar ner.

Idag skulle vi ha varit på en mysig picnic på Kapelludden med våra vänner Jeanette och Niklas. Vi fick det i 35-årspresent av dem. Dessutom skulle Niklas fotografera oss. Vi fick ha picnic hemma hos dem istället, trevligt det också, men snopet med tanke på hur länge det har varit fint väder nu.

Igår började J riva trappen till köksingången, så nu får vi gå in genom "stora" entrén. Saknar redan trappan, särskilt när det regnar som det gör idag och man kommer på att man måste hämta något ute i bageriet... Just nu är J ute och grejar med trappen i ösregnet, verkar det som. Jag vet inte vad det är med syskonen E och ruskväder. Idag på eftermiddagen kom J:s syster incyklande för att säga hej. Då hade hon varit ute och cyklat i en timme... Visserligen kan det vara lite maffigt att vara ute när det är oväder, men helst stannar jag inne då. Jag är rädd att blåsa bort...

Undrar just om lilla damen har somnat än. Hon var jättetrött tidigare, men verkade inte ha några planer på att sova när jag var uppe senast och kollade. Hon har väl svårt att somna när det regnar och blåser mot fönsterrutan i hennes rum, stackaren. Som tur är är det sällan det gör det. Måtte vädret mildras lite till imorgon.

Inga kommentarer: