lördag 17 juli 2010

Tjejernas dag i Gräsgärde

Idag blev det lite tjejträff hemma hos oss. J begav sig till Kristinelunds gård redan strax innan åtta för att hänga på låset till marknaden som hör Kalmar Classic till. Precis när han skulle åka rullade åskmolnen in. Tack älskling, för att du överger mig nu, tyckte jag. Men Elsa och jag höll modet uppe och satte igång ett kladdkakebak medan det var nattasvart och mullrade ute. När alla ingredienserna var blandade gick strömmen. Neeeej, inte nu när vi ska baka!!! Som tur var varade det inte så länge, så det blev en kaka i alla fall till slut.

Sedan väntade vi på mina väninnor och deras små tjejer. Jag städade undan lite av den värsta bråten som låg framme och Elsa rev ut allt igen. När alla var på plats käkade vi hemmagjord pizza och efter en oändlig evighet fick Elsa äta kladdkaka. Mat var inte alls intressant eftersom hon visste vad som väntade under foliet på köksbänken. Ett antal "Fy på dig!" fick jag höra när jag försökte förklara att vi skulle äta mat först. Det är mycket "Fy på dig!" och "Jag e inte me på de." nu. Igår fick jag även höra: "Skärp dig, mamma!"

Elsa var som vanligt inte den mest sociala damen, särskilt inte mot stackars Stella. Men Stella fick låna några saker i alla fall, dock INTE den röda pallen, där gick gränsen. Oj, vad många tårar det kom på en gång. När Stella skulle åka hem satt Elsa framför stereon i sin blåa plaststol med napp och kanin och lyssnade på Nalle Puh (bara liiiite trött...) och hon märkte inte att de åkte. Sedan undrade hon var Tessan och Stella var och blev sur för att de hade åkt. När sedan Jeanette och Lilly åkte blev hon jätteledsen och sa att de inte fick åka. Hon är lite underlig vår lilla tjej. Det ska gärna vara barn i närheten, men hon vill inte umgås med dem, hon ska leka för sig själv vid sidan av, då trivs hon bäst.

Det var en väldigt mysig dag trots åska och regn. Nu hoppas jag bara att det inte drar in mer oväder i natt, för då är jag så lagom kaxig.

1 kommentar:

Tessan sa...

Tack tack för igår! Jag tror inte att Stella får några större men av att inte få låna allt. ;) Hon var ju glad o nöjd med badrumspallen! Hälsa Elsa att vi FAKTISKT sa hejdå innan vi gick iaf...