söndag 11 juli 2010

Elsas första paddeltur

Så fick hon då äntligen prova att paddla, tjejen som så redigt upplyste sin faster om att "Mamma är på kanotklubben och paddlar." Vi kånkade ut klubbens Yooakim, en riktigt fet och tung kanot och ploppade ner Elsa i hålet i mitten. Åh, så mysigt... eller?



Elsa fick en egen paddel att "paddla" med, men hon blev bara arg på den när den inte gjorde som hon ville. Sen blåste det en del och då skvätte det från våra paddlar in på Elsa varpå hon blev ilsk som bara den: "SLUTA!!! INTE STÄNKA!" Jag fick låta bli att paddla så stackars J fick slita själv en stor del av vägen. Men vi kom i alla fall till Gjutnabbens badplats där vi fikade och lät Elsa bada och leka. Hemresan var likadan som ditresan och det slutade med att Elsa fick sitta på min plats längst fram i kanoten och jag satt på knä i mitten och paddlade. Det dröjer nog innan det blir en ny paddeltur och frågan är om det någonsin blir i en Yooakim igen (jag gillar inte den). Nästa gång tar jag en nybörjarkajak och låter henne sitta med mig i sittbrunnen i stället.

Inga kommentarer: