söndag 20 mars 2011

Härlig vårdag

Jag har ont i stort sett överallt och ögonen svider av för mycket sol och rök, men jösses vad bra jag mår!!! Har njutit av varenda sekund i det härliga vädret idag.

Har varit ute i trädgården i stort sett hela dagen, bara en lunchpaus inne. Först kapade jag hagtornshäcken rejält. Det tog sin lilla tid att spänna upp riktlinor och såga av grova stammar, men det blev rätt ok i slutändan. Egentligen skulle den kapas ännu lägre, men jag vill ha lite skydd ut mot åkern. Sedan var det pannkakslunch, J och Elsa hade fixat. Efter det gick vi ut och eldade upp gammalt och nytt ris. Elsa tyckte att det var jätteroligt och hon var väldigt duktig och hjälpsam. Sedan sågade jag av en avblåst gren i en av lindarna och fick se skadorna på dessa träd på nära håll. Det ser INTE bra ut. Kommer nog inte att ha kvar dessa lindar sen, men ett tag till får de hänga med. Ska ta fram nya av stubbskott nu som får växa till sig. När J åkte till jobbet hann Elsa och jag med en vända till lekplatsen också.

Inga kommentarer: