fredag 11 mars 2011

Den riktiga födelsedagen

Två paket öppnades på morgonen innan dagis, ett till Elsa och ett till Kanin, eftersom han/hon tydligen fyllde år denna dag också (och typ alla andra dagar med...) Kanin fick en slajmig figur som blinkar i olika färger när man skakar på den.
Elsa fick också en slajmig figur, fast modell större, som hon har suktat efter länge. Största nackdelen med dessa figurer är att de luktar sjukt illa. Känns som om de har hällt i alla farliga ämnen de kunde hitta i denna leksak...
Efter dagis fick hon fler paket. Här leker Elsa och kusin S med ett Duplo-zoo som hon fick av oss (inhandlat redan innan jul...).
Jag är helt såld på Duplos grejer. Det finns så mycket kul saker. Tittade i en broschyr som följde med i lådan Elsa fick och såg fler zoo-set som JAG kände att Elsa borde ha. Plötsligt poppar Caroline 4 år fram och blir alldelels till sig av de roliga sakerna hon ser.
Hon fick även ett frukost-set med Play-doh, där man kan göra egna små mjukglassar, våfflor, bacon mm. Ett sånt set som man själv alltid ville ha, men aldrig fick (fast något mer avancerat än de som fanns på min tid). Jag tycker fortfarande det är urkul...
"Kära lilla krumelur, jag vill aldrig bliva stur!"




1 kommentar:

Althea sa...

Tänk när vi väl kommer till Ullared, vilka billiga Duplogrejer det finns där...!;-)