lördag 8 januari 2011

Svettigt

Igår var vi i Kalmar hela dagen, Elsa och jag hade sovit hos mina föräldrar och J hade jobbat natt. Jag passade på att träna lite på Wellness och J och Elsa var hos svärföräldrarna under tiden. När vi skulle åka hem vid 17-tiden körde vi två bilar, eftersom J hade jobbat natt, och Elsa och jag kom iväg lite snabbare än J som var tvungen att skrapa rutorna på bilen. Precis när vi har kört på E22 ser jag blåljus på andra sidan vägen lite längre fram. Vad har nu hänt, tänker man ju då. En brandbil och en ambulans kör iväg från en stillastående bil precis när vi kör förbi. Då var det väl inte så farligt då, tänkte jag lättad. Några minuter senare informerar trafikradion att det har skett en olycka mellan nya arenan och avfarten i Berga, det är flera bilar inblandade och det är mycket halt på vägarna. Men, jag såg ju bara en bil. Har det hänt fler olyckor? Bara inte J... Blev alldeles svettig. Ska jag ringa?

Samtidigt i en bil på väg från svärförädrarna får J ett sms från räddningstjänsten om att det har skett en olycka mellan nya arenan och avfarten i Berga. Gissa vad han tänkte?

Som tur var kom vi hem oskadda allihop, men fy vad obehagligt det är att få såna meddelanden när man vet att någon man känner kan vara inblandad.

Inga kommentarer: