onsdag 26 januari 2011

Inget är som väntans tider...

...bara det att jag längtar INTE till det som komma skall nästa vecka. Var ju på rektoskopi för ett par veckor sedan. Läkaren ville att jag skulle göra en coloskopi också, men hon sa att det var lång kö där och att det inte var säkert att de skulle prioritera mig eftersom det inte är akut. Pyttsan, jag hann ju knappt hämta mig från den första misshandeln innan jag fick beskedet om nästa. Känner för att springa och gömma mig, men det lär ju knappast göra saken bättre, inser man som vuxen.

Det jag är mest orolig för är att jag ska dricka 4 liter av en kvalmig vätska på ett par timmar kvällen innan för att skölja ur tarmarna. Jag som knappt får i mig 2 liter vatten på en hel dag!!! Och om det ändå hade varit vatten jag skulle dricka... Varken min bror eller far eller någon annan som gjort detta har något positivt att säga om det. Känns bra. Men jag fattar liksom inte varför de inte kan göra något som smakar gott när man är tvungen att bälja i sig 4 liter. Är det samma sadister som sköter detta som gör de förbannade plastskivorna man måste stoppa in i munnen när man ska röntga tänderna, de som typ skaver hål i gommen varje gång och som framkallar extrem lust att kräkas?

Sen är jag orolig för att bli nerdrogad, för att själva undersökningen ska göra ont trots att jag är nerdrogad och hur jag ska må efteråt. Att de kan hitta något som inte borde vara där kommer liksom i andra hand än så länge. Man vill liksom inte ens tänka tanken om man inte absolut måste.

Inga kommentarer: