måndag 28 september 2009

Puuh!

Man ska inte jobba på samma dagis som sitt eget barn... Det har jag nämligen gjort två gånger nu, dels i torsdags och även idag. Elsa blir så klart supermammig när jag är där och då är det ju inte ok att trösta andra barn som är ledsna eller byta deras blöjor eller ens lägga över dem en filt när de har somnat. Ni förstår ju, det är ohållbart. Elsa åt nästan ingenting när jag var där och hon skulle definitivt inte ligga i sin säng. I torsdags fick jag vagga henne till sömns i mina armar, annars skrek hon. Det fungerade inte idag. Det slutade med att jag fick ringa till J som fick hämta henne, för hon skrek så att de andra barnen inte kunde sova. Vilken tur att J var hemma idag då.

Förutom det så har det väl varit mest kaos att jobba på dagis igen. När jag jobbade på dagis var det inte så många små på en gång, det var större spridning på barnens åldrar. Sedan var det ju ett tag sedan jag jobbade över huvud taget... Jag är djupt imponerad över fröknarna som jobbar där jämt. Som det känns efter att ha jobbat där i två dagar, så kommer jag nog inte att satsa på en karriär inom barnomsorgen mer, i alla fall inte med så små barn. Men än så länge är det ju lite "man tager vad man haver" och "alla erfarenheter är bra erfarenheter". Man kanske ska lägga till att det är "karaktärsdanande" också... Imorgon är jag på plats igen med nya friska tag :-)

Inga kommentarer: