söndag 7 juni 2009

Monsterdisco

Idag har vi haft monsterdisco på vårt bageriloft. Elsas kusin frågade redan förra året om man fick ha disco där. Då räckte inte tiden till, men i år blev det av. Det blev inte så många ungar som befarat, men det räckte gott och väl med dem som kom. 8-9-åringar på disco/kalas är väl mer vilda än tama, kan man väl lugnt säga. Något jag reagerade över var att när jag frågade om de ville dansa eller leka, svarade alla ungar i kör: LEKA! Va? Gillar barn fortfarande att leka? Jag blev helt chockad, men sen slog det mig att de är ju faktiskt inte så gamla än och det kändes så härligt med leksugna barn. Sen var det roligt att springa och jaga varandra i trädgården också. Jag var orolig att lekarna inte skulle räcka till, men det var snarare så att tiden inte räckte till. Elsa gjorde en liten gästvisit hos de stora barnen på discot (utklädd till varulv...) och att de såg ut som vampyrer och dylikt gjorde inget alls, hon tyckte att de var jättespännande.

Nu är man lagom mör, ska käka nybakade köpebaguetter som J fixar.


Men jag blev inte avskräckt idag, fick snarare lite mersmak, vi måste fixa ett vuxendisco på loftet snart. Någon utkastare behöver vi nog inte, för det fixar nog den branta trappan. Är man för full kommer man antingen inte uppför trappan om man är nere och är man uppe så ramlar man ner och då lär man definitvt inte komma upp igen...

Inga kommentarer: