tisdag 9 juni 2009

Feber del 2 och gnagare

Nu har nästa familjmedlem fått feber och är snorig. Mannen stannar hemma från jobbet idag. Själv anar jag en viss svullnad i halsen. Försökte skrämma bort bacillerna med 3 vitlöksklyftor i middagssoppan och vitlöksdipp till brödet, men jag vet inte om det fungerar. Men vi lär ju kunna skrämma bort folk i alla fall...
Idag har jag känt mig ganska okvinnlig. Åkte in till stan och köpte pellets (12 säckar som jag fyllde på och lastade själv), köpte bensin till gräsklipparen på Granngården, tankade bilen och konstaterade att mina jeans var sååå skitiga när jag klev ur bilen och skulle in och handla lite. Det såg ut som om jag hade kravlat i lera, typ. För att runda av dagen klippte jag gräset när jag kom hem, båda sidorna (i vanliga fall brukar vi dela på det) och bar in alla pelletssäckarna i pannrummet och fyllde på några säckar också för säkerhets skull. Men det känns rätt bra faktiskt.
För den som undrar hur det gick med diskmaskinen kan jag meddela att reparatören inte hittade något fel, men den fungerade efter att han hade skruvat isär den och satt ihop den... Däremot hittade han mus/råttlort inne i diskmaskinens maskineri. Jag hatar de små kräken. Fast de små kräken kan vara rätt stora också, det var i alla fall råttorna vi hittade i komposten. Uuuuusch! Har aldrig varit rädd för möss eller råttor, men när man står framför en gigantisk råtta som springer mot en, då är man inte så jädra kaxig. Och vansinnig blir man när man hör någon som gnager inne i väggarna eller under golvet, det hjälper inte att banka, fällor fungerar inte och råttskrämman vi hade var helt verkningslös. Döv råtta/mus eller kass råttskrämma? Men nu är det krig. De små monstrena ska UT! Eller rättare sagt, de ska inte få komma in, för vi ska försöka täta eventuella ingångar. Troligtvis kommer de in via källaren, där är det hål lite överallt. Återkommer med rapporter om krigsutecklingen.

Inga kommentarer: