tisdag 29 januari 2013

Södermöreklassikerns skidtävling

I did it! Jag åkte 2 mil skidor i ett svep. På skidor som passar någon som väger 40 kg, fick jag veta efteråt. De första fem varven var pest, blev så stressad av alla som svischade förbi, men sedan gick det rätt bra i fyra varv. Det sista varvet var seeegt som bara den. Men jag gjorde det! Målet var att åka minst 7 varv och det slog jag med råge. Så nöjd. Men sedan var jag så trött, så trött. Orkade bara ligga hemma på soffan framför brasan och huttra under två filtar i ett par timmar. Mannen fixade fantastiskt gott käk och efter det började livet återvända så sakteliga.

Igår skulle Elsa och jag åka och hälsa på en kompis och prova hennes pulkabacke, men tyvärr var hon tvungen att jobba och för att inte göra den lilla damen alltför besviken åkte vi till Lattjoland istället. Det visade sig vara ganska korkat att åka dit dagen efter sitt livs första skidtävling. Att klättra omkring därinne brukar vara en utmaning i vanliga fall, men med stumma, onda ben och slaka armar var det katastrof. Note to self: Gör inte om detta! Lattjoland dagen efter skidtävling alltså. Men skidor har jag definitivt fått smak på. Nu ska det beställas ett par skidor som är anpassade efter mig. Och mannen vill också ha ett par, för han har inga alls. Återstår att se om man får åka mer i år. Det brukar ju komma en omgång snö lagom till sportlovet, så vi får väl se.

Inga kommentarer: