söndag 6 januari 2013

Practical joker...

Min dotter har tittat på ett program på TV där barn busar med sina föräldrar. Och eftersom hon älskar bus och hyss, måste hon testa det på sina egna föräldrar. För tillfället är det det gamla klassikern "tejp på vattenkranen" som gäller. Hon gör det flera gå.nger varje dag och är inte särskilt bra på att dölja vad hon gör eller har gjort, eftersom hon tycker att det är så vansinnigt roligt. Ja, men det kan ju vara lite bra att hon avslöjar sig, kan man ju tycka, så man är beredd. Problemet är bara att jag är så fruktansvärt tankspridd, så trots att jag vet om att hon har satt dit tejpen är jag där och spolar vatten utan att tänka mig för. Inte en gång, utan flera gånger. Vi skulle skoja med pappan igår när han kom hem från jobbet. Gissa vem som glömde bort det och duschade halva köket precis innan pappan klev innanför dörren? Ska nog stämma SVT...

Inga kommentarer: