torsdag 9 februari 2012

Synd om mannen

Okej, det ÄR synd om min man. Fy, vad det kliar. Och han som ratade "bromsmedicinen" som han fick utskriven efter att ha läst om biverkningarna. Kanske han ångrar sig lite? Eller inte. För vem vill proppa i sig fem tabletter om dagen i fem dagar när symptom som förvirring och hallucinationer, yrsel, huvudvärk, illamående, kräkningar, diarre och magsmärtor tillhör kategorin vanliga symptom. Även klåda och hudutslag kan förekomma och det är ju jädrigt smart när man tar det i samband med vattenkoppor... Tänk att man ens får lov att sälja något som kan orsaka dessa symptom (som VANLIGTVIS är övergående). Tänk om man sålde livsmedel som gav dessa biverkningar. Vilket liv det skulle bli.
Men hur eller hur så kommer det att bli ett par tuffa dagar för mannen med svår klåda på MÅNGA koppor. Jag lider verkligen med honom. I studiesyfte är det i och för sig lite intressant eftersom man som vuxen kan beskriva hur jävligt det känns på ett sätt som andra förstår och kan relatera till. Jag minns inte hur jobbigt det var när jag var nio år och hade vattenkoppor och Elsa kunde ju inte direkt förklara hur det kändes mer än att det kliade jättemycket. Nu kommer vi att få veta. Stackars, stackars mannen. Jag skulle inte vilja byta med honom.

1 kommentar:

Anonym sa...

vad för "bromsmedicin"?