onsdag 22 februari 2012

Hans och Greta med nytt slut

Elsa ville att vi skulle berätta saga med dockor idag och då var det Hans och Greta som skulle berättas. När vi närmar oss slutet gör hon om lite i sagan, den elaka styvmodern är död och den RIKTIGA mamman är hos pappan.
Jag: Jaha, men var var den riktiga mamman förut då?
Elsa: I Voxtorp...
Jag: Jaså, vad gjorde hon där då?
Elsa: Fikade.
Just en sjysst morsa som sticker och fikar i Voxtorp medan den elaka styvmodern försöker göra sig av med barnen.
Elsa älskar att lyssna på Hans och Greta. Den är med på en gammal LP-skiva från min barndom som snurrar typ varje dag vid middagsdags numera. Jag blir skogstokig när jag hör den, inte bara för att det blir tjatigt, utan för att pappan är så jädrans mesig och går med på att lämna sina barn i skogen.

Inga kommentarer: