söndag 1 januari 2012

Första dagen

Jag brukar inte avge några nyårslöften. Jag brukar börja mitt nya liv typ varje måndag och så håller det i bästa fall i sig till onsdagen, sedan är det kört igen. Och bara för att det råkar vara just nyårsafton ger det ingen garanti för att jag skulle klara av det bättre, därför struntar jag helt i nyårslöften.

Jag började mitt nya liv redan innan nyår. Jag har börjat springa efter ett färdigt träningsprogram och ska därmed försöka träna upp min svaga, havererade kropp utan att träna sönder mig, som jag brukar göra när jag äntligen får tummarna ur. Har kommit till dag 3 och det känns rätt kul att utmana sig själv med att inte springa för mycket. Dagens program såg ut enligt följande: 2 min gång - 12 min löpning - 5 min gång - 1 min löpning. För det första började det att regna när jag stack näsan utanför dörren. För det andra: GÅ i 5 minuter = öken. För det tredje var jag tvungen att fuska lite med den sista minutens löpning, så istället för att gå återstoden av vägen som var kvar efteråt, var jag tvungen att springa eftersom jag annars hade frusit ihjäl i ÖSREGNET och snålblåsten.

Först tänkte jag så här: Är detta ett tecken på hur resten av det här året kommer att vara när jag äntligen bestämmer mig för att ta tag i något? Motigt och överj-vligt? Sedan tänkte jag så här: Trots det pestiga vädret tog jag mig faktiskt iväg på en löpartur och klarade av detta och kom hem till ett skönt, torrt och varmt hus med finaste mannen och Elsa. Detta är då ett tecken på att de gånger det kommer att vara motigt det här året, ska jag krossa motståndet och gå i mål som segrare. Så 2012 - here I come!

Inga kommentarer: