torsdag 12 januari 2012

Djurtema

Härom dagen köpte jag en leoparddräkt till Elsa. Resten av kvällen smög det omkring en leopard här hemma.
 Sedan hittade jag några billiga fleecefiltar på Ö&B med djurpälsmönster.  Elsa förstod inte riktigt vad jag menade när jag kom hem med filtarna och sa att jag skulle sy något av dem. "Men mamma. Dom är inte tyg, dom är filtar. Dom ska man inte sy av." Den ena filten, leopardmönstrad hamnade i Elsas besittning, eftersom hon redan hade en leoparddräkt tyckte hon att hon kunde ha den som mysfilt istället. Vi som bara har 18 000 filtar hemma redan... Den andra filten är numera en zebradräkt som blev mycket uppskattad.


Jag hade gärna haft en själv, det ser supermysigt ut med en fleecedräkt, men tyvärr har jag inget så stort mönster.

1 kommentar:

helena sa...

å jädrar så fint! Vad duktig du är!! Kardborre?