onsdag 20 juli 2011

Voxtorpskårens sommarfest

Årets tema var barnkalas. Vi hade sjuk tur med vädret. Det var "kattvarmt" som Elsa brukar säga. I resten av landet var det busväder, fick vi veta sedan.

J som hemliga/elaka Arne. Jag har krona på mig för jag var ett av födelsedagsbarnen (=lagledare) denna dag.


Tur att han råkade ha en cool hoj ståendes hemma i förrådet för detta ändamål... Apropå ändamål, så kan jag meddela att limpsadlar tydligen inte är så sköna som de ser ut att cykla på. 

Ibland hittar man något som blir så himla bra när man som bäst behöver det. Som dessa knästrumpor från H&M.

Efter att ha utfört flera uppdrag längs med vägen till festen skulle laget använda sig av verktyg/saker valda i blindo för att göra en tårta till födelsedagsbarnen (fast det visste vi ju inte när vi valde sakerna). Alla hjälpte till.

Mycket strössel blev det... Och ett tjusigt C av mandariner.

Efter att ha vispat grädde för hand blir man törstig...

Kalasmaten bestod av spaghetti och köttfärssås.

Bordsdekorationen slukades raskt. Foto på laget.

Plötsligt dök fluortanten upp från svunna tider. Något starkare fluor än vad jag mindes det...

Tävlingar under kvällen. Vem var mest på smällen? Den vars ballong small först vann.

Och så lite "stökiga" grabbar, som vanligt på barnkalas.

Och fler galna utmaningar. Som att stå så länge som möjligt på tennisbollar.

Laget fick i uppgift att framföra en egenkomponerad födelsedagssång till lagledaren:

Behöver jag säga att vi hade ganska kul?