torsdag 28 juli 2011

Lycka

Ibland när världen är så där hemsk och obehaglig och man får veta eller vara med om saker man aldrig trodde kunde hända, vill jag bara låsa in mig någonstans tillsammans med alla jag tycker om för att inget ont ska hända dem. Och när det känns så där dystert och jobbigt är det så skönt när man hittar de där små sakerna som skänker så mycket glädje i vardagen. Som när dottern skuttar ut i finaste sommarklänningen och plockar morötter i "Kanins" land och kommer in helt salig och ber mig skölja moroten så hon kan äta den. Morötter som hon och jag sådde i början av sommaren. Eller när hon blir alldeles lycklig när vi plockar små tomater från tomatplantorna i fönstret i vardagsrummet. Eller när hon plockar blommor i mina rabatter och ger buketterna till oss. Utan de små sakerna skulle världen vara så mycket svårare att stå ut med.