torsdag 28 juli 2011

Hos frisören

Efter en tids bearbetning fick jag med mig Elsa till frisören. Vi har pratat länge om att hon behöver klippa sig, men jag har inte fått klippa henne. Så igår styrde vi kosan mot Torsås först för att luncha där jag sommarjobbade. Sedan åkte vi ner till Dalskär i Bergkvara och badade, för det var rejält varmt. Sedan körde vi in i skogarna mot Gullabo och där ligger Mias hårservice.
Lena som klippte Elsa har tidigare jobbat inom barnomsorgen i 14 år, så hon hade bra koll på hur barn fungerar.

Ett häftigt skynke och att få åka upp i stolen var toppen.

Elsa skötte sig exemplariskt och blundade och lutade huvudet när hon blev tillsagd. Varför funkar inte sånt hemma?



Hon tyckte själv att det var skönt att bli av med den långa luggen som aldrig stannade kvar i hårspännena.
Glömde så klart att ta en bild på det färdiga resultatet, men det kommer. Jag fick också luggen klippt, så nu är vi fina båda två. 200 kr kostar en barnklippning (inklusive min lugg...). Och vi är såååå nöjda. På vägen hem tittade jag på Elsa i backspegeln och då var det som att se mig när jag var liten, bara hårfärgen som skiljde. Ska försöka hitta foton och jämföra.