fredag 10 juni 2011

Sommar"lov"

Äntligen kan man börja leva igen. Äntligen sommarlov. De sista veckorna har varit brutala med tentor och inlämningsuppgift som aldrig ville bli färdig. Klarade vårblomstentan vi hade i tisdags. Hade 0,5 fel. Fruktansvärt retfullt. Och det värsta är ju att det var det svenska namnet jag stavade fel på... Igår morse hade vi sista tentan. Jag var arg och uppgiven för jag hade inte pluggat ordentligt (för att jag inte visst riktigt vad vi skulle plugga på och så satt jag med inlämningsuppgiften). Tentan bestod av 5 frågor. Och det var inte några A4-svar som krävdes, snarare typ 1 ord per fråga. Skönt, men samtidigt frustrerande eftersom man aldrig vet vilken nivå de lägger tentorna på. Sen fick jag bra kritik av min lärare på en solrabatt som jag hade ritat, som jag själv inte var nöjd med när jag lämnade in den. Plötsligt känns ritningen inte helt fel. Så nu kan jag andas en stund igen.


Vi fixade det sista med planteringar på skolan innan sommaruppehållet i tisdags och torsdags och så hade vi lite grillfest innan vi slutade. Precis när vi satte oss till bords började det regna, men då bar vi in borden i ett vagnskjul istället och när regnmolnen märkte att vi inte lät oss knäckas, slutade det att regna. Kändes lite vemodigt att sluta, men samtidigt skönt att slippa kasa till Karlskrona vareviga dag ett tag framöver. Nu väntar en veckas "ledighet". Sedan blir det jobb i Torsås i 3 veckor och därefter 3 lediga veckor till. Nu behöver jag bara fixa med trädgården, fixa med källaren, renovera fönster, stapla ved...



Sommarblomslådorna förebereds.

Malin fixar en fin spaljé till en av lådorna.

"Arbetsledaren" Julia gosar med världens mest kelsjuka katt, som alltid ska vara där vi är när vi är ute.

Ida, Martin och Anna jobbar flitigt.
Lotta letar planteringsplan.

Stora sommarrabatten förbereds.



Linda är den som har ritat rabatten.

En och annan växt skulle planteras. Veronica och Emma kämpar på.


1 kommentar:

Althea sa...

Och träffa vännerna också kanske?? ;-)