lördag 11 juni 2011

Elsa säger

Vet inte om jag har publicerat en del av dessa redan. I så fall blir det repris:

Elsa och pappa gör pannkakor när Elsa säger:
"Jag har en känsla av att jag behöver ägg."

Häromdagen:
"Pappa, snart ska du blir pensionär."

-Elsa, du har lite pumpafrön kvar här. Ska du ha dem, eller?
" Näe, de smakar sot."

"Mormor! Du har en tatuering!
Säger Elsa när hon får syn på ett gäng blodkärl av den ytliga varianten på mormors ben. Mormor blev jätteglad. Låt oss kalla dem livstatueringar istället. :-)

Och så den bästa till sist:
J dricker Vitargo, en dryck som han laddar med under ett par dagar inför längre cykeltävlingar. Elsa smakar och J får säga till henne att det nog inte är så bra om hon dricker för mycket, för då kanske hon får ont i magen. Efter en stunds eftertanke säger hon:
"Sen när jag blir stor som du och har hår under armarna, då kan jag dricka Vitargo."

1 kommentar:

Lee sa...

Skrattar så jag får tårar i ögonen varje gång jag läser här.
Tack//Lee