lördag 11 juni 2011

En härlig dag.

Idag hade Elsa och jga en heldag. Vi började redan kl 06.15, då Elsa tyckte att det var dags att gå upp... Jag lyckades förhala uppstigningen, med några avbrott, till 7-tiden i alla fall. Sen hade Elsa några bryt och jag var arg som vanligt, men sen, när vi äntligen kom iväg till stan blev allt bättre. Vi lämnade en matlåda till mannen eftersom den stod kvar hemma på diskbänken när han åkte igår. Vi fick en nytvättad bil i inbyte. Sedan gick Elsa och jag bort till Saluhallen som öppnade idag. Elsa hade fått span på att det fanns en hoppborg där. Hade inte tänkt att gå dit eftersom jag hatar stora folkmassor med giriga människor bland gratis provsmakning. Men vi överlevde detta och smakade på en massa godsaker. Elsa vågade sig tillslut in i hoppborgen, men hon höll dig nära kanten nära mig och hon ville absolut inte hoppa om det var många andra som hoppade.

Ska jag våga?


Jaaaaaaa!

Tror att hon var i borgen nästan 2 timmar...


Sedan åkte vi till Skälby, det var tanken från början innan hoppborgen kom emellan. Elsa var ivrig att testa allt, medan mamman var förskräckligt hungrig. Så jag satt och åt macka och Elsa pep iväg på lekplatsen. "Gå inte längre bort än att du kan se mig!" sa jag. Och svoosch, sa det och Elsa stack iväg bort till andra sidan av lekparken och lämnade en chockad mamma kvar på filten. Positivt chockad, får jag väl säga, för jag tyckte att det var kul att hon vågade gå utan mig.

Låååångt där bort var hon.



Men tillslut hade hon tid för ett par bett på mackan och lite dricka.




Lite mer hopp.



En annorlunda gunga.


Måste testas, så klart.


Den mellanstora rutschkanan var bäst.








En riktig liten klättertjej, precis som mamma var (och är...)


Jag trodde att hon skulle somna i bilen hem, men hon höll låda hela vägen. Hon sjöng egenkomponerade visor, pratade i telefon och den sista biten fick hon fullkomligt spelet och satt och ruskade på huvudet och viftade med armarna. Puh! Väl hemma försökte jag laga mat samtidigt som jag försökte leka med en leksugen tjej. Sen kom äntligen papsen hem och nu tror jag att de måste ha somnat båda två. Bäst att gå och kolla.

Inga kommentarer: