onsdag 6 oktober 2010

Tenta nr 3

Tenta nr 3 avklarad. Eller, det vet jag ju i och för sig inte, för jag vet ju inte om jag har klarat den. Tenta nr 3 gjord, kanske är bättre att skriva. Fast jag tror att jag har klarat den. Marklära. Det sura är att man inte kan gå hem och lägga sig soffan och läsa trädgårdstidningar trots att tentan är över. Två veckor kvar till tenta nr4 och då ska jag kunna 60 lignoser (=träd och buskar) till namn (Sv och latin) och utseende. Puh! Det är så sjukt svårt att få in de där jädrans latinska namnen. Jag tragglar och tragglar och tror att jag kan dem och när jag kollar dem nästa dag har jag glömt dem igen. Är det åldern som gör att jag är så trög, tro?

Efter tentan idag var vi inne i Karlskrona och kollade just på lignoser. Det var så jämrans kallt och blåsigt så jag höllt på att frysa rumpan av mig. Vår lärare sa att de brukar säga att det blåser 360 dagar om året i Karlskrona - de andra 5 dagarna stormar det...

Inga kommentarer: