måndag 11 oktober 2010

Hemma och landade

Stannade hemma från skolan idag eftersom Elsa fortfarande har ont när hon kissar och J skulle gjuta källartrappan. Det har nog aldrig känts så rätt att vara hemma som idag. Elsa var på ett strålande humör hela dagen och vi har haft det supermysigt. Solen sken och jag fick gjort en massa saker som jag inte har hunnit med innan. Det kändes som om jag äntligen hann ikapp lite, trots att jag bara fick en bråkdel gjort av allt som behöver göras. Men jag hann liksom landa lite, har inte hunnit med det sedan jag började plugga. Skönt att andas utåt lite, det blir jobbigt att bara andas inåt i längden.

Elsa och jag var och hämtade mitt efterlängtade äppelträd och den svarta fläderbusken och när vi kom hem grävde vi ner dem på stört. Alla hjälpte till och det var så fantastiskt underbart att vara ute i den kyliga, men soliga höstkvällen och göra något tillsammans alla tre. Jag menar, hur ofta händer det?

Avslutade kvällen med att göra pärldjur till Elsa, eftersom hon har beställt lite djur till ett halsband. Kommer inte ihåg när jag gjorde pärldjur senast. Kände mig ganska ringrostig och fruktansvärt stel och klumpig i fingrarna. Det är en viss skillnad på att gräva eller lägga sten mot att handskas med pyttepärlor och genomskinlig tråd. Men det blev i alla fall en krokodil, en humla och en råtta.

Mår bra.

2 kommentarer:

Althea sa...

Pärldjuren är för söta, men vilket pill det måste vara! Har fortfarande en krokodil här hemma som jag har fått av dig!

Marielle sa...

Pärldjur? Jag tror jag förstår ungefär hur du menar men har absolut ingen aning om hur man gör... Lite bilder kanske? =)