lördag 9 oktober 2010

Blåskatarr

Min lilla stackars tös har misstänkt urinvägsinfektion. Hon klagade lite över att det gjorde ont när hon kissade igår, men jag tänkte att det kan det ju göra ibland ändå. Idag på morgonen sa hon att hon hade ont i magen och vi försökte reda ut på vilket sätt det gjorde ont. Det var inte toa-ont-i-magen och inte kräkas-ont-i-magen, det var något annat. Sedan ville hon inte kissa riktigt när hon skulle gå på toa. Så då misstänkte jag att det var blåskatarr och vi ringde sjukvårsupplysningen och fick tid kl 14.00.

Innan dess hann vi med en underbar svamptur i skogen. Som jag har längtat. Bara att vara i skogen gör mig lycklig. Att vi dessutom hittade en massa trattkantareller var ju bara bonus. Sen blev det lite sordin på stämningen när Elsa var kissnödig och vägrade kissa. Hon drittlade i byxorna två gånger och efter det sista bytet satte vi på en blöja. När hon då skulle kissa såg jag smärtan i hennes ögon och hon klättrade upp i famnen på mig i vild panik. Då fick jag ju nästan panik jag också. Det är så hemskt att inte kunna göra något när ens barn har ont.

Elsa var jätteduktig hos doktorn, men ett urinprov ville hon inte lämna trots att vi utlovade lördagsgodis, så nu är det bara att hoppas att antibiotikan vi fick hjälper. Hon bad själv att få medicin i bilen på väg hem. Nu sover hon och hon hade lite feber när vi kollade innan läggning. Stackars lilla skruttan.

2 kommentarer:

Tessan sa...

Aj aj aj. Skickar en stor krya-kram, jag vet själv hur j-la ont det där gör... Hoppas ni får sova iaf.

Marielle sa...

Usch då! Stackars lilla tjejen! Brukar ju som tur är gå över snabbt med antibiotika. Krya på henne!