måndag 26 oktober 2009

Sovstök

Idag när det var dags att sova lunch tog det ovanligt lång tid för Elsa att komma till ro. Som vanligt la jag ner henne i sängen, läste en bok, gav henne böckerna om ekorrarna att läsa själv, sedan gick jag ner för att laga lunch. Efter ca 20 minuter hörde jag henne fortfarande babbla och stöka däruppe. Jag gick upp för att kolla henne, men då var hon i full färd med att stöka runt nere vid fotändan av sängen, rumpan upp i vädret och huvudet på madrassen, och då misstänkte jag att hon nog snart skulle somna, så jag smög iväg igen. Efter 10 minuter var det tyst och då smög jag upp igen. Elsa sov med huvudet i fotänden (inte ovanligt), utan täcke och kudde, och på hennes huvudkudde i andra änden låg alla hennes mjukdjur uppradade och fint nerbäddade med Elsas täcke. Säg en mamma som inte smälter av det?

4 kommentarer:

Marielle sa...

Såg dig och Jocke på en stor bild på Jula i helgen! Så fint så!! =)

helena sa...

Vilken bild på Jula?? Nyfiken. Du, du har ju också blogspot, vet du hur man kollar antal besökare? Jag har försökt men fattar inte mycket. Kram

Donna Carran sa...

Vilken bild? Är det Kalmar Energi som ligger bakom? Vi är nämligen med i en broschyr om energirådgivning där. Vi har inte fått en spänn för att medverka, inte ens en säck med pellets. Snålt, eller hur?

Marielle sa...

Ja det var säkert kalmar energi för det var nån kamin med på bilden. Men det var snålt att ni inte fått nåt när de använder er i sin reklam!!