onsdag 21 oktober 2009

Bloggtorka

Det har varit lite bloggtorka på sistone. Sjuk man och halvskruttigt barn kan man kanske skylla på. J åkte på något influensaliknande med hög feber och ont i kropp och knopp. Det var inte svininfluensa, sa de på vårdcentralen när han ringde dit. Man undrar ju lite hur de kan avgöra det per telefon... Men nu är han pigg och kry i alla fall. Än så länge har jag klarat mig undan med lite svid i halsen, tänkte att det kunde räcka så. När jag lämnade Elsa på dagis idag var det en liten kille som hade ont i magen och låg och kurade under ett täcke. Åh nej, var första tanken, kräksjuka!!! Jag bad personalen ringa mig om fallet var så, för då har jag hellre Elsa hemma, så långt borta från smittan som möjligt. Fast antagligen skulle det vara för sent då... Men de har inte ringt än, så vi hoppas på det bästa.
I eftermiddag ska jag göra föräldrainsats på dagis igen. Hoppas att vädret håller sig som nu, för det är härligt att kunna vara ute med barnen. Elsa får en heldag på dagis idag, eftersom J har jouren så hon måste vara kvar på dagis med mig, förhoppningsvis ska det gå bra.

Nu har jag lyckats få iväg en ansökan till ett företag som verkar intressant, det är mycket ångest och vånda innan man lyckas få iväg den dumma ansökan. Men idag var jag duktig, tycker jag. Heja mig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

JA, heja heja!! Hoppas du får napp snart. STOR kram! //Tessan

Donna Carran sa...

Tack, tack, det hoppas jag med. Kram