lördag 10 oktober 2009

Aj! Den satt där den skulle.

Fick en katalog i brevlådan häromdagen. Klings höstkollektion 2009. Jag anade oråd redan innan jag fick av plasten. Allvarligt talat, varför skickar de den här katalogen till mig? Som om jag inte har nog med ångest över att vara arbestlös småbarnsmamma, nu har man tydligen kvalificerat sig för dammode också. Dammode med 50+ modeller. Snart är jag pensionär. Jag menar, kolla in ett exempel här: Ärligt nu, alla som känner mig, kan ni tänka er mig i denna outfit? Visserligen känner jag mig lite rådvill just nu i min klädstil, men så mycket vet jag i alla fall att detta INTE är min klädstil, inte de närmaste 20 åren i alla fall. Om någonsin...
Om man sedan hoppar vidare till avdelningen för underkläder kan man shoppa loss på lite midjetrosor:
Inte för att stringtrosor hör till mina favoriter längre, men det här är ju t o m värre än de trosor jag redan har (trosor i modell "Morsan-jag-kommer-aldrig-någonsin-ta på-mig-ett-par-sådana-trosor"). Snygg-trosor är lyxvara nu för tiden. De få gångerna de åker på kan man höra J säga: "Åh, nya trosor?" Nej älskling, de köpte du till mig för 2 år sedan... Så snart finns väl trosorna ovan även i min garderob.

Men det värsta av allt var nog inrednings-seten till toaletterna: Förutom den stiliga designen, spana in det luddiga toasitsöverdraget!!! Seriöst! Jag trodde i mitt stilla sinne att folk år 2009 hade insett hur extremt ofräscht det är med toasitsöverdrag. Menar de på fullt allvar att jag ska ha det i mitt badrum? Över min döda kropp!!!

Den som är mer intresserad och som inte har fått katalogen kan gå in på Klingels hemsida.

Undrar om man kan slippa få katalogen i sin brevlåda? Känns lite onödigt att slösa träd på något jag inte kommer läsa.



2 kommentarer:

Marielle sa...

Skrattar högt flera gånger när jag läser!! Wow!! Vem är designern? Vem tänkte att "Ja, jag vet! Kolla vad snyggt!" ????

helena sa...

En UNDERBAR reflektion! Min spontana första reaktion är att du skullle ju kunna köpa ett par sådana trosor och gömma dig i när ni leker kurragömma. Toainredningen fick mig nästan att spy, även om jag minns att det var himla skönt att sitta på locket när det var luddigt och fluffigt (någon hade det minns jag...kanske vi, kanske mormor..).