fredag 22 maj 2009

PMS och trots

PMS och dagar då barn är som mest trotsiga och griniga - sammanfaller de alltid? Någon som vet? Ingen bra kombination i vilket fall. Igår var en sådan dag. Elsa gjorde sitt bästa för att få mig att tappa humöret. Hon lyckades varje gång...
Idag har det varit en bättre dag, tack och lov. Hon har varit en supergoing hela dagen, tror knappt att hon har gråtit en enda gång idag faktiskt, inte ens när hon slog i huvudet i golvet när hon ramlade av baden-badendynorna som låg på golvet i vardagsrummet. Morföräldrarna har varit på besök idag och det är ju alltid en höjdare, tycker Elsa (och jag). Så medan Elsa och mormor lekte i trädgården grävde jag och min far upp gräs och annat ogräs som hade tagit över en del av en grusgång. Jätteskojigt.... Igår röjde vi av häcken på ena sidan av huset. Vi tog ner stora träd mha grensåg. Också jätteskojigt, särskilt med tanke på att häckplantorna verkar vara inporterade direkt från helvetet. Djävulska taggar!!!

Så varje dag är full med nya utmaningar. Är det inte häckar och gångar som ska röjas, staket som ska byggas mm, så har den lilla damen alltid nya påhitt som man får skratta eller gråta åt.

Åh, jag måste ju fota och lägga in en bild på min supersnygga sopsortering jag har gjort ute i bageriet. Jag är helnöjd. Återkommer med detta.

2 kommentarer:

Babysessan sa...

Hej
Vill gärna tipsa om en butik, www.e-kids.se.
Några nyheter i shopen just nu är Barbapapa Kramgo i 100 cm (en Barbapapa lika stor som ett barn), härligt färgglada Barbapapa flipflopps och sittdynor för IKEAs Antiliopstol från Polkadot.
Trevlig helg

Donna Carran sa...

Tack för tipset. Nu lär jag ju tyvärr inte ha råd att köpa Barbapapa Kramgo inom de närmaste 10 åren... men det är alltid trevligt att bli insrpirerad.