onsdag 21 januari 2009

En dålig mamma...

Oj, vad bra det går för mig att blogga... Nu är snart januari slut och jag har inte skrivit något sen i oktober. Inte för att det inte har hänt något däremellan, det blir bara inte av som med så mycket annat nu för tiden. Nu känns amningsavvänjningen mycket avlägsen, särskilt när man matar en utsvulten som kastar huvud bakåt och störtgråter när maten tar slut när hon inte vill det.
Idag brände Elsa sig på handen när jag skulle flytta en plåt i ugnen. Jag hade henne i en bärsele på magen, vilket jag inte brukar ha längre (hon ville själv sitta där när hon råkade se selen), och vips så kom det en liten hand farande ner på ugnsluckan. Resultatet blev en blåsa och några röda fläckar som nog gjorde rejält ont, för efter det var det rejält pipigt. Självklart känner jag mig som världens sämsta mamma, hur klantig får man vara!!! Jag vet ju hur snabb hon är med att pilla på allt. Suck! Får väl trösta mig med att jag inte är den ende som har misslyckats med att skydda sitt barn från att bränna sig. Och jag som byggde ett skydd idag på morgonen som ska hindra henne från att pilla på Keddy-insatsen och bränna sig där...

Inga kommentarer: