måndag 2 maj 2011

Ny vecka

Idag har jag inlett praktikvecka 3, nu som riktig kommunalarbetare, då jag ingår i ett team som åker runt i "staun" och på landet (=hemma). Idag har vi klippt rabattrosor, börjar kunna det nu, trimmat och kört en stor klumpig klippare vid Oxhagshemmet.
Morgonen började med en diskussion om var jag skulle vara, inte så att ingen vill ha mig med, snarare tvärtom. Känner mig än så länge väldigt välkommen.

Måste ju skriva lite om söndagen också. Elsa och jag hade en kanondag. Hon var på ett underbart humör hela dagen. Pysslade hela förmiddagen sedan var vi en sväng på IKEA och då ville hon INTE stanna och leka på barnavdelningen som hon annars brukar göra. 2 små möss slank med, men det må väl vara hänt när de kostar 9 kr styck. En jättemorot eller en broccolifigur för 79 spänn kändes inte lika lockande att köpa, trots påtryckningar från dottern... Sedan åts det plättar och glass innan det var dags för Showkidz.

När vi kom hem var farmor och farfar hos oss (Elsa hade efterlyst dem tidigare), mannen var också hemma och "Karlsson på taket" fixade i källaren för 2:a gången denna dag. Svärföräldrarna hade köpt med sig lax från Sandvik, så det blev en riktig festmåltid. Kompenserade Valborgsmässoafton, då J jobbade natt och lämnade två åskmoln vid middagsbordet när han åkte... Kvällen avslutades med mys i Elsas säng, med båda föräldrarna för en gångs skull, och läsning av nya IKEA-boken "Grönsakslandets hjältar", som jag inte kunde motstå.

Imorgon är det lämning på dagis kl 06.30, så det blir till att ställa klockan på 05.30. Me not like...

Inga kommentarer: