onsdag 11 maj 2011

Saker jag gillar just nu i min trädgård

Den lilla upphöjningen med fågelbadet. Den fräcka tulpanen som plötsligt bara fanns i rosenrabatten.
Tulpanerna i den runda rabatten som kom upp trots sen plantering.
Tulpanen som ser ut som en ros.


Fiiiin.

Den lilla svarta...

Den här visste jag inte ens att jag hade köpt...

Det nya äppelträdet blommar trots hargnag på barken.

De illröda tulpanerna som syns redan när man är på andra sidan åkern.

Stenpartiet med revsugan jag planterade in (lär väl ångra mig sen...)




Gullvivorna som bara dök upp, trots de förra ägarnas tappra försök att göra sig av med allt levande utom gräset...



Nej, det är inte en brännässla. Det är en anisisop som har flyttat in i stenpartiet på eget bevåg. Vill den vara där, får den väl vara där då.

De fantastiskt vackra påskliljorna jag har fått från praktiken.


Min trädgård är vackrare på bild, för då kan man välja bort det som man inte vill visa :-)






























Inga kommentarer: