måndag 29 november 2010

Efter regn kommer... snö.

Så här skrev jag den 21 februari i år: http://donnacarran.blogspot.com/2010/02/snoslunga-saljes-billigt.html

Snöslungan är fortfarande inte fixad, även om mannen har påbörjat bytet av snöre nu. Kan inte säga att jag saknar den. Kan inte säga att jag har saknat snön heller. Den var ju nyss här i en evighet.

Körde hem från Karlskrona idag i ymnigt snöfall, snörök och snödrev. Då är det i alla fall INTE kul med snö. Men att köra Elsa fram och tillbaka på gården och grusvägen i nya pulkan med ratt var kul. Och så varm choklad framför brasan efteråt. Då är snö okej.

Nu måste jag snart ut och skotta igen. Det är INTE okej. Ska det aldrig sluta snöa?

Ska all den här snön smälta sedan och rinna in i vår källare? Ångest? Jag? Inte det minsta...

Inga kommentarer: