onsdag 17 november 2010

En timme till godo...

...hade jag idag eftersom vi slutade lite tidigare än vad jag hade planerat. Hmmm, en hel timme att göra något skojigt med innan Elsa skulle hämtas från dagis. Plugga kanske? Näe, något kul ville jag göra. Gjorde då misstaget att gå upp på övervåningen. Oj då, vad mycket kläder det låg och drällde här då. Bäst att vika och lägga in det som går att använda igen och lägga det andra i tvätten. Men oj då, vad mycket tvätt det var i tvättkorgen. Bäst att tvätta lite. Hmm, var är den andra korgen som vi brukar bära ner tvätten i? Jaha, full med ren tvätt. Då får man ju plocka ur den då först. Och sängen var visst inte bäddad, bäst att göra det med. In i Elsas rum med kläder, hoppsan vad stökigt det var här. Städa, städa. Ner i källare med tvätten och starta maskinen. Bäst att kolla pelletspannans status när jag ändå är här nere, pelletsen kanske är slut i behållaren snart. Nej, men så kul! Pannan har stannat. Då får jag väl sota den och fylla på pellets. Sota, sota. Upp och tvätta sotiga händer och armar. Jaha, då får man rengöra handfatet nu då eftersom det blev alldeles svart av sot. Klart. Äh, bäst att rengöra toan också när man ändå är i farten. Dags att hämta Elsa...

2 kommentarer:

Marielle sa...

Kanske inte så kul saker du gjorde, men så skönt att ha dem gjorde INNAN du hämtade Elsa. I alla fall om hon är som min M, som ska hjälpa mamma med allt, vilket oftast resulterar i att det tar ganska mycket längre tid att få det man egentligen skulle göra, färdigt...

Tessan sa...

Instämmer med föregående talare! Ibland kan det (nästan) vara roligt att städa för att man får göra det ifred, i sin egen takt och utan någon som ska göra det åt en... "Stella!!!"