måndag 6 juli 2009

Ullared

Igår var jag i Ullared med en kompis. Det var första gången jag var borta från Elsa en hel dag och det var första gången J och Elsa var ensamma hemma en hel dag. Nyttigt för alla inblandade och allt gick jättebra.
Ullared - vilket ställe. Jag undrar alltid när jag är där om ALLA jobbar på Gekås i Ullared. Eller i alla fall har jobbat där någon gång. Så sjukt mycket folk det är där och så sjukt mycket pengar de måste dra in varje dag.
Jag fyndade lite, bl a en hängmatta som var riktigt fin för 79 kr. Den stod på inköpslistan, men jag hade inte förväntat mig att hitta någon, då blir man glad. Man blir ganska fattig av att handla på Gekås, även om det mesta är billigt. Man köper väldigt mycket saker som man i normala fall inte skulle köpa. Men jag kände mig lite nöjd när jag efter att ha provat 2 par trekvarts-byxor för 99 kr, som var rätt ok, konstaterade att jag hellre köper ett par byxor som jag verkligen vill ha för 500 spänn, än att köpa 2-3 byxor för en billig penning som sedan bara blir liggande i garderoben. Moget, va?
På vägen hem kunde jag i alla fall konstatera att vi tjänade på att åka till Ullared och handla, trots att vi körde 2 personer i en bil. Etanolkostnad fram och tillbaka till Ullared, ca 450 kr, delat på två, 225 kr. Bara genom att handla på Panduro outlet hade vi tjänat in de 225 kronorna, eftersom vi fick över 225 kr i rabatt var på det vi handlade där. Så nu blir det fler resor dit ;-)

Kolla gärna in Peter Wahlbäcks låt Ullared på Youtube. En höjdare, speciellt för alla som inte gillar Ullared.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja vi får åka dit fler gånger! :-) Du kan kanske följa med i november..