måndag 9 mars 2009

Redogörelse från hemsyslöjden

Idag fyller Elsa 1 år. Tyvärr har vi inte firat det något nämnvärt idag, för jag har varit sjuk. Tur att vi firade i lördags.

Tänkte visa Barbafigurerna som jag har gjort hittills i Elsas rum, jag är ganska nöjd med dem, förutom att Barbapapa har för mycket fyllning och måste tömmas.


Elsa visar sin Barbapapa-sparbössa som hon fick i födelsedagspresent för Barbapapa. Hon kan nästan säga Barbapapa.


Barbamys.





Barbabok (fd amningskudde), skön att luta sig tillbaka på.



och Barbazoo (har tidigare varit blå, kommer från min egen barndom).

Den gröna mattan jag köpte på Rusta är kanon, nästan som en gräsmatta inne. Elsa gillar den också.

Nästa projekt blir troligtvis en spegel med Barbafin och en lurvig svart kudde som Barbaskön.










1 kommentar:

Marielle sa...

Oj vad duktig du är!! Jättefina barbisar ju! Och Elsa är med duktig som kan säga barbapapa! Miranda säger inte mycket som man kan förstå... Lite mama och papa och titt (titta) och tatt (tror det är tack).