onsdag 11 februari 2009

Jag ser det snöar

Det snöar!!! Det snöar mycket. Det har snöat hela dagen. Ha, det är ju hur kul som helst. Känner mig som barn på nytt, trodde inte att jag gillade snö längre. Fast imorgon kanske jag inte tycker att det är lika roligt, för då kanske vi måste skotta hela infarten och den är lååång.
Idag har Elsa premiäråkt sin pulka i febrigt och snorigt tillstånd, men frisk luft är bra, säger de som vet. Elsa var kanske inte lika entusiastisk som sin mamma över pulkaåkandet och hon antog en ganska skeptisk min under färden, men hon föredrog i alla fall pulkan framför att gå i snön. När vi ställde in pulkan i förrådet gick hon fram till skrindan och ville åka i den istället. Skrindan är nog det bästa Elsa vet. Näst efter sin gosekanin då. Sen kommer kanske mamma på tredje plats (hoppas...).
Jag gjorde en snögris framför köksfönstret ikväll och en snölykta på pelaren vid "finentrén". Det kändes så gôtt. Det borde alla vuxna göra oftare. Måste försöka göra en snöängel imorgon. Måste komma ihåg att stoppa ner tröjorna ordentligt i byxorna bara...

Inga kommentarer: